Är det du eller jag som är förvirrad?

Våra grannar är i pensionärsåldern och det har varit nerdraget hos dem under hela vintern nu. Jag och min kille har konstaterat att de varit utomlands.
Förra veckan träffade jag tanten och frågade var de har varit och hon tittar bara på mig utan att svara. Efter en liten stund säger hon:
-Men... Det har jag ju berättat, du skulle ju tagit hand om posten.
Jag: -Ehhh, njae öhh, dhö. (vågar inte säga rent nej, jag har varit aningen förvirrad, tror att hjärnan håller på att koncentrera sig på att inte glömma lillgrabben och jag kan bara göra en sak i taget nuförtiden).
Tant: - Jag är helt säker, det har jag ju sagt. Du kanske har glömt det.
Jag: - Var har ni varit, har ni haft det bra. (försökte fort att prata om något annat än fyra månaders ohämtatd post)
Tant:- Det har jag ju sagt, du kanske har glömt det med. (Det med? Inte kommer jag ihåg var de är om jag inte kommer ihåg att de är)
Jag: När kom ni hem då? (Nå´t måste hon väl kunna svara på)
Tant: Lagom till vårstädningen som ni inte var med på, eller?
Jag:- Hahaha, (nervöst) Eehh, nä, vi hade annat för oss... Jag måste skynda mig.
Så jag gick in i hissen, hon också. Tyst hela vägen upp. Hej då sa jag när vi kom upp, hej då sa hon och vi ställde oss med ryggarna mot varandra och låste upp var sin dörr.

Hon är nog lite missnöjd med sina grannar. Vad gör man?

Kommentarer
Postat av: Em

Vilken dag?!
Hjälp det skulle få mig också att tvivla på mig själv. Men vilken tant så som inte kan svara...

2008-04-28 @ 09:10:48
Postat av: Sahra

Ja men jag undrar fortfarande vem som var den förvirrade här, du eller tanten? Du måste komma tillbaka på den plus att vi e nu mera lika nyfikna på var tanten har hållt hus som du e!!!!

2008-04-29 @ 10:58:12
Postat av: J

Låter som en kärringjävel to me.. Sånna ska hanteras som landminor, jävligt försiktigt eller helst inte alls..

Men DIF kmr aldrig hamna på nån hyllningslista. För att de är sämst.

2008-04-29 @ 18:28:03
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: Veronica

Svar till Sahra:
Jaaaaa du. Enligt mig är det hon som är förvirrad, kanske är hon av annan åsikt dock. Men jag har inte fått några nycklar att hämta posten med.
De har tydligen varit i Thailand. I XXXregionen. (kommer inte ihåg vad hon sa, men det spelar ingen roll, har ingen aning om var det är ändå).

2008-04-29 @ 21:00:05
URL: http://veronicaramberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0