Din PAPPA!!! Tack för mig!

För ett par dagar sen satt jag på tunnelbanan och framför mig satt ett par i 17 års åldern och hånglade. De såg verkligen sådär nykära ut, så att till och med jag blev glad, jag som bara fick se på. Men så händer det här:
Hon: -Du har så himla fina ögon.
Han: -Åhhh, du med.... puss puss puss...
Hon: -Men jag vill titta, för när jag tittar in i dina ögon ser jag min pappa.
Han: -Din pappa?!? Varför då, har han också blå ögon? (hoppas hoppas hoppas)
Hon: -Nää, de är också sådär djuriska.

Han släpper taget om henne och rättar till tröjan. Kanske till och med börjar inse att det hela var ett misstag. Han säger inget mer på hela resan och hon sitter fortfarande och ler och njuter av stunden.

Idag var jag och Sessan och fikade med ungarna. På stället visade det sig att en som jobbade där tidigare varit barnmorska eller vad det nu heter på SÖS förlossning och undrade vart våra barn var födda. På Södra BB sa både jag och Sessan. Jahaaa, var ligger det? sa tanten och vi förklarade att det var precis ovanför SÖS förlossning och att det tidigare hette ABC när hon jobbade där. Men då sa hon att hon hade jobbat där för så hiiimla länge sen att inte ens ABC fanns.
-Men jooooodå. Det fanns ju redan när jag föddes, för 28 år sen!!! (vet inte varför jag sa så, men jag hade för mig att jag hört det)
Tanten såg lite förnärmad ut och sa att hon inte jobbade kvar där då. Oj då! Sa jag och menade att hon var lastgammal. Hon gick därifrån.
Nu kollade jag upp det och det verkar som att den öppnade 1989. My bad. Men tanten var lastgammal ändå.


Kommentarer
Postat av: BaraSara

Herregud, hur kunde hon säga så?? Och sen hur kan man ENS T Y C K A att sin pappa har djuriska ögon om han inte opererat om ögonen till en vilkatts ögon look alike??
Den där tjejen är nog singel idag.
Kraaam

2008-04-04 @ 12:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0