Flydde fältet!

Jag hade hört av en annan mamma att man kunde ta fotavtryck på lillen på torsdagar i kapellet. Jag är inte pysseltypen, men vi var fem mammor och de andra tyckte att det vore kul, så jag hängde på. Vi kom dit aningen förvirrade för ingen visste var det låg. Till slut hittade vi rätt.
I min värld skulle besöket se ut:
Vi hejar på personalen
Vi trycker ungarnas fötter och händer i gipsplattor
Vi går hem med våra extra fötter och händer.
Total tid: 20 minuter, eventuellt en halvtimme.

Såhär såg besöket ut:
Vi hejar på  personalen.
Vi väntar en timme på att något ska hända.
Vi samlas i en ring och ska sjunga ramsor, psalmer och be bön.
Jag får panik! Sitter tyst, vägrar ta de bredvid i händerna under bönen och håller krampaktigt i min stackars sons händer och hoppas innerligt att det här inte sätter några spår.
Vi väntar en timme på att något ska hända
Vi trycker ungarnas fötter i gipsplattor
Vi väntar 20 minuter på gipsplattorna när personalen säger att vi kan hämta dem nästa vecka när de torkar.
Vi flyr.
Total tid: Alldeles för länge.

Jag kommer inte hämta fötterna. Det får någon annan göra, eller så får de vara kvar. De försökte dessutom sälja in "babygudstjänst" i kyrkan nu på söndag.

Jag är inte kyrktypen och vill inte pracka på grabben någon gud över huvud taget, kommer inte på fråga.

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Hur fungerar en babygudstjänst exakt?
Bara av ren nyfikenhet skulle jag nog vilja se det.

2008-04-26 @ 23:22:34
URL: http://kotteby.blogg.se
Postat av: Anonym

Hahahaa.. lite skevare

Bra att du inte trycker på svampen nån religion, det gjorde inte mina hippiepäron på mig, å mig gick det ju bra för... ^^ ehrm

Närå.. Bra gjort, bra skrivet =) Å du skriver på tok för sällan för att va hemmamamma

2008-04-27 @ 20:13:47
URL: http://kreftans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0