Fundering

Mina byxor är för långa, så jag har dem uppvikta. Och alltid alltid alltid så har jag stenar innanför uppviket liksom, så när jag sitter på golv(? inte så ofta kanske) eller med benen/fötterna i soffan så trillar de där stenarna ut och bildar ett mindre grustag. Detta är väl inte så farligt hemma, men det är rätt pinsamt när man är hemma hos någon, jag känner mig som ett litet barn och försöker att samla upp dem och lägga dem i fickan tills jag kommer ut. Allt detta i smyg såklart. Som en sju-åring.

Min fundering är: Hur kommer stenarna dit. Jag pratar stora stenar, de kan vara lika stora som en pekfingertopp. Studsar de upp när man går? Har fler det här problemet, eller är det jag som går konstigt? Nä, hela grejjen är rätt konstig.
Nu ska jag, i smyg, gå ut i trapphuset och tömma stenar och lägga dem så det ser ut som att det är grannens barnvagn som drar in stenar i trapphuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0