Hetsäter.

Lillfisen sover och jag inser att jag aldrig är riktigt nöjd längre. Vad ska jag göra när han sover? Jag vill hinna med allt man inte annars hinner med, men där tar det stopp, jag kommer inte ihåg vad jag gjorde innan. Så det slutar med att jag dumläser andras bloggar, kollar rubrikerna på aftonbladet/expressen/DN, dumtittar på TV och plötsligt vaknar han. Jäklar, då måste jag laga mat till mig, mata honom, sätta igång tvätten, underhålla honom, ja tusen saker till (Ja, exakt tusen faktiskt) som måste göras. Jag blir helt apatisk när han sover. Förbannat.
Så nu hör jag gnäll och vad har jag gjort? Inte ett jota. Så nu får jag hetsäta maten som numer är kall. (Köpte asiatiskt med mig hem). Prova hetsät med pinnar så får ni se hur mätt man blir. Jag hinner ju bli hungrig igen innan jag har ätit upp.

Var på BVC idag för att lära mig om infektioner på barn. Vi började med TBE och Borelia. Fyyy vad de där fästingarna är otäcka kryp! Jag lyssnade inte på resten av sjukdomarna för jag satt och rös av tanken på fästingar. De är verkligen ohyggligt vidriga. Värre än allt annat. Och de har tydligen vaknat till liv redan. (De sover tydligen under vintern, eller så dör de och äggen kläcks nu till våren, vad vet jag, men de finns tydligen redan). Vår katt är hos mina föräldrar ute på värmdö. Hon får helt enkelt rakas och sättas i karantän innan hon kommer hem.
Nu ryser jag igen.



Så, nu hoppas jag att du också ryser.

Nu var det någon som skrek "underhåll mig" bakom mig, så jag har väl inget val. Nu är det dags att underhålla.

Kommentarer
Postat av: joel

haha.. joelbitar är sveriges mest populära barnprogram om en utvecklingsstörd kille som heter joel..

och jag har fått så många skämt om det namnet att jag tröttnade innan jag kunde prata...

fin fästing.. jag hade borrelia ett tag... spännande...

2008-04-09 @ 15:42:03
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Sandros farmor

Du är inte ensam om att inte få något gjort när barnen sover. Men det underbara med det hela är att man kan sätta sig ner och bara koppla
av och inget göra. Det behövs. Det som skall göras hinns med ialla fall på något sätt.

2008-04-09 @ 16:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0