Mamma har glömt bort mig.

Hade lite beslutsångest i morse, jag hade lite för många val idag.
1. Möta mammor och ta en promenad
2. Möta mamma och käka lunch med henne
3. Möta Karro och ta en lååång fika och ta igen allt vi missat.
Jag körde på alla tre, så vid 11, när jag är ute med mammorna, ringer jag mamma och bestämmer tid och plats.
Vi sa 12:30, för jag ville ha lite god tid på mig. Jag är där redan 12:10 och är lite missnöjd med att stå ute och frysa i 20 minuter. Jag ringer en 73 gånger, men inget svar, receptionen hade lunchstängt mellan 12-13, så där kom jag inte heller fram. 10 i, när jag är så gott som stelfrusen, börjar jag knata upp till hennes jobb för att kolla med receptionen om hon ens har gått på lunch, men dit kommer jag inte in, för det var ju lunchstängt mellan 12-13.
Kl. 13 ringer jag henne igen och då svarar hon, hon kommer ner och bekänner: Hon hade glömt bort mig. Hon satt och lunchade med hennes jobbarkompisar, när lunchen var slut kom hon på att hon skulle bjuda mig på lunch. Det var det fräckaste.
Hon köpte mig en kycklingburgare som jag käkade inne på hennes jobb och lillgrabben underhöll mamma, så fick han lite mat och blöja bytt, sen vart det fart till hötorget för att möta Karro.

Det är alltid roligt att träffa henne. Vi är så himla olika, men ändå så lika. I like. Det var jättelänge sen jag träffade henne, så det var verkligen på tiden. Och lillgrabben fick supersöta strumpor. Kiss och bajs-strumpor.



Buss hem. Jag hatar att åka buss med barnvagn! Saltsjöbanan stod i och för sig inne, men mitt snåla jag tog överhanden. Man åker gratis buss med barnvagn, inte gratis saltsjöbana. Men när bussen kom var det en sån där lätt buss där man inte behöver hjälp. Annars är det så lätt att oroa sig över hur man ska komma av att man spänner sig hela vägen och det får man huvudvärk av. Lycklig över hur bussen var konstruerad ser jag, precis när dörrarna stängs, ytterligare en barnvagnsmamma som trycker sig på och ställer sig och blockerar min vagn helt och hållet. Finns inte en möjlighet för mig att komma av nu. Så nu spände jag mig för jag var nervös att de inte skulle hoppa av innan mig. Det gjorde de inte och jag var tvungen att be dem flytta sin vagn. Hon gör det såååå låååångggsaammt att jag hinner att få tre magsår innan hon är klar. Men jag kom ut på rätt hållplats, det är ju huvudsaken. Med huvudvärk och ont efter de blödande magsåren.

Kommentarer
Postat av: joel

det var ju ingen mening att jaga, han var ju förgiftad och skulle dö ändå...

nänänä, det var en bra film.. Vet hut! ;D

2008-04-11 @ 03:05:45
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Mamma

Jag har ångest fortfarande. Hur fasen kunde jag glömma min egen dotter och lillklimpen!! Tur att det är fredag i dag så man får åka hem och låta huvet å kropp få semester i 2 dgr. Förlåt, känner ångesten och mitt dåliga samvete pånytt göra sej påmind.
// ma

2008-04-11 @ 13:23:19
Postat av: joel

folk verkar inte koppla det här men alla tvättmaskiner kan svenska sedan den stora tvättmaskinsutflytten 1924...

då spred sig de svenska maskinerna världen över och erövrade diverse kontinenter, däribland australien...

nu lärde du dig något idag också..

2008-04-11 @ 15:18:49
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0