Självlysande.

Tisdag idag. Pappapromenad. Vi avslutade promenaden i Forum och jag visade kläder jag vill ha till lillgrabben. Det är inte alltid ett säkert kort, men idag var han tydligen sådär söt igen så pappa kunde inte säga nej. Vips ligger det en påse med en tröja till ungen i vagnen. Tack morfar sa han. Dessutom fick han en body av favoritfarfar. Han kommer vara tuffast i stan i sommar. (Allt går i blått och gult, jag säger bara ett ord: Fotbolls EM! (kanske fler än ett ord)).


Folk har missat att berätta att man tappat håret av att amma. Jag skulle vända den trenden och köpte mig B-vitamin för jag har hört att det är bra för hår (och naglar om ni undrar). Nu kissar jag fan självlysande! Radioaktivt? Jag behöver inte tända lampan i badrummet längre. :) Dessutom är håret på huvudet kvar. Kanske skulle det varit det ändå, men kanske inte.

Blä! Annars händer det väl ingenting. In i garderoben idag igen för att rota fram den där förbannade dunjackan. Jag börjar tro att vädret är en komplott mot mig och endast mig, det ska pröva mitt tålamod, men jag ska vinna! Till slut måste det ju ge sig.

Igår fick lillgrabben potatis för första gången. Jag var supernervös och tyckte att det skulle bli jätteroligt. Men jag måste nog erkänna att det var lite av ett antiklimax. Han tog in det i munnen, kväljdes lite, svalde lite och spottade ut resten. In igen, samma visa till hela teskeden var uppäten. Det var inte roligare än så. Men nog har han blivit en stor grabb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0