Äckligt och jäkligt bökigt.

Jag vet, slarvpottan har inte skrivit på ett tag men sånt är livet.
Igår påbörjades operation skorvsanering på Sandro. Han har haft skorv som sköterskan på BVC sagt går bort av sig själv, men igår sa hon att jag borde ta salva för att få bort det.
Jag hade två val.
En salva som man kan smeta på typ ryggen och det ska ta bort skorvet i håret. (Skorv, by the way för er som inte vet och förmodligen skiter i vad det är så är det en äcklig hudhinna i hårbotten på små barn).
Fördel: slipper kleta salva i håret på Sandro
Nackdel: Smeta tre ggr/dag i en vecka.

Sen hade vi en annan salva som man kletar i håret som ska sitta i i tre timmar, sen kammar man bort det med en luskam.
Fördel: En-gångs-klet.
Nackdel. VASELIN I HÅR!!!

Jag valde salva alternativ 2 då jag vill se resultat på en gång, inte visste jag hur svårt det skulle vara att få bort vaselin från hår. Nu vet jag. Sjukt kletigt och inte heller så trevligt att kamma bort den där hinnan. Efter första schampooneringen trodde jag i mitt stilla sinne att det var klart. På med kläder på Sandro och sen inser jag att jag måset schampoonera igen. Och sen igen. Sen struntade vi i det och han fick sova med kletigt hår. Idag när schampooneringen skulle påbörjas så var schampooflaskan slut. Jamen strålande! Verkligen strålande. Så nu har han flottigt hår.

Nä, det var mitt inlägg för idag. Antar att ni skiter i det här.

Kommentarer
Postat av: ann r

Tips...

Tvätta håret med lite Yes diskmedel först, sen schampo.

// din gamla o erfarna mamma

2008-08-12 @ 10:09:43
URL: http://annramberg.blogg.se/
Postat av: J

Men VFN! Vafaaaaan!? Ere nåt alla ungar får eller? För isf vill jag inte vara med!

2008-08-12 @ 15:38:48
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej du sötnos. ja det hade varit bra om du följer med den 19. du får vänta i väntrumet och om det blir jobbigt får vi se om jag får tar in dig. jag e skit nervös. fan .

2008-08-13 @ 12:26:18
Postat av: Kotteby

Äntligen ett inlägg....

2008-08-13 @ 14:38:29
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Min f5-knapp är sönder. Och det är ditt fel.



=)

2008-08-13 @ 14:38:54
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0