Jobba? Vet inte vad det är längre.

Idag har jag varit på jobbet och hälsat på och det var jätteroligt. Anna sa att hon läste min blogg, kul att någon gör det. :) Hej Anna!
Jag saknar allt att jobba lite och skulle lätt kunna tänka mig att börja jobba halvtid torsdagar och fredagar. Jag bor så nära att det tar 7 minuter med saltsjöbanan från dörr till dörr. När jag sa det så fick jag höra att jag inte längre kommer ihåg vad jobba är, för då hade jag aldrig sagt så. Hon fick mig till och med att ta tillbaks det. Men vaddå? Nä, jag ska nog ta tillbaks att jag tog tillbaka det. (Tillbaka var ett konstigt ord, heter det verkligen så?)
Hur som helst var det roligt att vara där.
Men Lillgrabben somnade och han är inte så lätt att gå runt och bära på när det inte finns någon styrsel alls i honom. 6,5kg klump på axeln, så jag ska nog be snällt om en massage ikväll.

För att uppdatera om tanden. Fortfarande jätteont!

Den här veckan är en tråkvecka! Veckan innan pengarna från försäkringskassan kommer. Den här veckan är man liksom tvingad att vara hemma. Men barnbidraget kommer innan som en gäng syremolekyler som piggar upp för att ta slut dagen efter. Men det inger hopp i alla fall.
Så nu, med andra ord, ska jag sitta hemma och invänta barnbidraget. Efter tre månader så vet jag fortfarande inte riktigt när det kommer, men i alla fall under den här veckan.

P.S. Körde en rättstavning på stycket, och vet ni vad saltsjöbanan skulle ersättas med om datorn fick bestämma? Bananskalet eller bananklasar. Märkligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0