Kommer ni ihåg den ljuva tiden då dagis fanns?

Hur väljer man dagis? Jag har förstått att man kan göra det via hemsidan för kommunen, men hur många ska man välja, när ska man välja, jag kan hålla på hur länge som helst med alla dessa frågor. När jag äntligen hittat ett som jag ville välja så skulle man logga in. Vaddå logga in? Med vaddå? Till vaddå? Ja, ännu en uppsjö frågor som uppstod. Dessutom funkade inte bankID grejjen, så nu ger jag upp.
By the way, för att göra det än mer rörigt så heter det inte dagis längre. Det alternativet finns inte ens, utan nu är det "förskola". I min värld är förskola något för sexåringar som ska förbereda sig för ett gäng år i skolan. Om det inte är "förskola" så är det "familjedaghem". Den knappen har jag inte ens vågat mig på, jag vill inte ha fler alternativ. Jag vill ha:
Var bor du?
Vill du ha ett dagis nära dig?
Här är de dagis nära dig, vilket vill du ha?
När vill du att ditt barn ska börja på dagis?

Konstigare än så behöver det väl inte vara? Nu fick jag huvudvärk!

Kommentarer
Postat av: Sahra

Här uppe e valet enkelt. Hade 2 alternativ, det ena där man va tvungen att ha mat med till sitt barn, det andra där mat ingår i priset. Självklart dagis med mat, orkar väl inte stå o göra matpacket varje morgon....

2008-02-25 @ 22:57:19
Postat av: André

Jag som trodde jag alltid gått på förskola och INTE dagis, men tydligen inte. Eller? Just då så kan det faktiskt hetat förskola och inte dagis. Det vet man inte (se länk).

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dagis

2008-02-26 @ 16:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0