Vem snor en barnvagn?

Är det så det måste vara? Måste småbarnsföräldrar se ut som om världen sprungit om dem? När man har kommit ur den här tiden, kommer någon av sina gamla vänner känna igen en?
"Möt mig vid slussen, du känner igen mig på det gråa håret och rynkorna".
Förmodligen har man inte gått ner de där gravidkilona heller, så man väger 10 kilo mer och har slutat bry sig. Man har köpt tio mjukisbyxor till priset av ett halvt par på Ullared och man har inte borstat håret på tre år.
Eller ska man klä upp sig och sminka sig för att sitta hemma och byta blöja och torka upp kräk? Tre lass kemtvätt varje vecka låter ju inte heller som den bästa lösningen. Nä, lösningen måste vara att lära sig balansera, det ska jag träna på.

Annars händer inte så mycket, Har hittat ett fik där de har babysitter till låns. För er som inte är föräldrar så låter det kanske inte så intressant, men jag lovar! HEAVEN!
När jag läser igenom det här så upptäcker jag att jag har blivit en såndär mamma. Ingen idé att spjärna emot längre. Mammagrupper, fik med babysitter.... Jag kommer och hälsar på i verkligheten om ett par år, möt mig då vid slussen...
Idag skulle vi se hur det funkar på öppna förskolan. Den har öppet måndagar 13-16 för barn under 6 månader. (Läs för föräldrar till barn under 6 månader, för get real, barnen har inte mycket utbyte av det hela, förutom lite slem och bakterier antar jag). Vi hittade till slut rätt och en av tjejerna jag gick med frågade om vi skulle låsa vagnen, eller om det var onödigt. Låsa vagnen? Jag har inte ens tänkt den tanken faktiskt, måste man skaffa lås till den? Eller har de lås på själva vagnen? Man får väl gå ner och hämta låset till cykeln.
Vi kom dit 13:45 och just idag så stängde de kl. 14 av någon anledning som jag inte läste, så det var bara att gå tillbaks och undvika att prata om lås på vagnar.

Well well, man lär så länge man lever.

Kommentarer
Postat av: Camilla

HejHej! =)
Jag visste inte att du blogga...:)
Iallafall kul att se att du bloggar lite.... ; )
Du kan ju höra av din om du vill att man ska komma över eller något för att jag slutar 12.10 varända tisdag....
Kram

2008-02-12 @ 16:26:04
URL: http://lillmilla.blogg.se
Postat av: Farmor

Tja
Du får väl skaffa dej en karta över området. Ta den ifrån telefonkatalogen. Kul att läsa om hur du har det om dagarna.
Kram Sandros farmor

2008-02-12 @ 20:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0