Börjat blogga.

Sådärja. Då sitter man här och bloggar.
Egentligen skulle jag gå upp och göra frukost och hoppa in i duschen lite snabbt, men icke. Igår gnällde jag för A om att jag inte kommer ut på förmiddagarna, utan först vid ett, och då har ju solen snudd på gått ner. Nu börjar jag ana varför det är så, jag gör helt oförutsedda saker som att börja blogga istället.

Idag är det allt lite snö ute. (ytterst lite!) Men tillräckligt för att jag ska bli på gott humör. Kanske ska ut och träna på att köra vagnen i snö tills vi kommer upp till Sälen.
Tänk om vi hade haft sån tur att det frös på riktigt ordentligt och det blev is på sjön och hammarbybacken öppnade. Då skulle jag åka skridskor och skidor varje dag!
Innan vi flyttade hit så bodde vi granne med herr hammarbybacke och hade en stor takterass som vi skulle ha afterskii på och dricka glüwein och jägermeister. Vi åkte inte skidor en enda gång utan tittade mest upp på den och tänkte tanken. Ibland är det en lång lång väg mellan tanke och handling.

Hungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0