Espresso O.D.

Sådär ja, vad mammaledigheten kan göra konstiga saker med en. Här satt jag, med hjärtat i halsgropen och helt utan att andas. Handboll på TV. Jag är absolut inget handbollsfreak! Nä, fotboll är ju min sport. Vet knappt vem någon är i handbollslandslaget, förutom Kim Andersson och målvakten, Thomas något. Men att det är så spännande! Sverige vann med 27-26 mot Spanien, gjorde avgörande målet när det återstod 1 sekund.Ja, det är helt galet faktiskt.
Det är EM nu och jag har sett, med stort intresse, ska tilläggas, varenda match. Jag tror dessutom att den här marchen gav oss en plats i OS, men ska jag kanske ha låtit vara osagt (oskrivet) för det är jag inte säker på.

Fotoalbum.
Ja, det var ju ett tag sen man tittade i ett sådant, nu har man ju alla bilderna på hårddisken i datorn. Har inte ens bränt ner dem på skiva, så om datorn kraschar... Ja, jag vill inte tänka så.
Men 2004 bilderna satte vi fint in i ett album och lovade varandra att vi skulle göra ett fotoalbum per år. Det blev inte så mycket gjort, men i förrgår fick jag för mig att jag skulle beställa bilder från 2005 och framåt för att göra album. Idag kom de! Blev superglad och svär lite över att jag inte köpte albumen på granit, som jag faktiskt höll i idag när jag och Sessan var där. Men nu har jag att göra en annan dag.
Jag öppnar påsen med alla bilder och vet ni vad? De ligger inte i ordning. Jösses, ja, när kan den här fina sommarbilden vara ifrån? Så nu har jag ändå att göra, för nu måste jag gå in i mapparna i datorn och titta när bilderna togs. Vet ni hur många bilder man tar på tre år? Massor!

Så, istället för att sitta här och skriva så ska jag nog leta lite i mappdjungeln. Ska bara överdosera espresso först.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Å var rädd om bilderna! lägg över på ubs eller i annan hårddisk.
Jag fick virus och hela datorn krashade, som tur var fick jag hjälp med att "rädda" mina bilder.
Kram

2008-01-24 @ 12:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0