Lokalsinnet går i arv, inte bra!

Sen tidigare bestämt så brukar jag och min pappa ta promenader på tisdagar. Pappa jobbar inte då och eftersom jag är mammaledig har jag all tid i världen och behöver all sällskap jag kan få, så passar trevligt sällskap och motion bra närsom helst.
Nåväl, idag skulle vi ta en promenad på ungefär 45 minuter. Min pappa har förmodligen världens sämsta lokalsinne, han är i alla fall bland de 20 sämsta för att inte överdriva, medan mamma har bland de 20 bästa lokalsinnena i världen. Jag hade oturen att ärva pappas lokalsinne.
Så promenaden blev på två timmar och vi hann att fundera på om vi verkligen hade gått åt helt motsatt håll än vad som var tänkt. Nu hade vi inte gått i motsatt håll, utan bara en kvarts fel håll, så i slutändan var vi lite nöjda med marginalen, det kunde ju trots allt varit mycket värre.

Gick förbi ett litet favorithak med thailändsk mat som ägs av en man från iran och köpte lite stekta grönsaker och stekt ris och mannen säger att han önskar att han hade tagit ut pappaledighet för alla hans 12(!) barn. Då hade han inte jobbat mycket. Näää, inte på restaurangen i alla fall, tänkte jag, men tänk att passa upp på mamman under 12 graviditeter med massor av ungar som springer omkring. Han har det nog bra som jobbar istället för att vara hemma tror jag.

Fyyy vad jag tycker illa om day-time TV och det som är ohyggligt pinsamt med att jag tycker det är att jag faktiskt har fastnat för 'days of our lifes'. Idag missade jag det för promenaden som tog ut på tiden (går 12:50 på trean för er som undrar). Men det gör inget om man missar femton avsnitt, de brukar inte ha fört historien vidare i alla fall.
Annars går Oprah som bara blir mer och mer pretantiöst för varje gång, Hem till gården på fyran, Magnum på femman. Ja, det är bara hugga i all kvalitet-TV som finns. För vidare TV-tablå hänvisar jag till www.tv.nu.
Men ikväll ska sverige spöa ungern i handboll och det ska bli kul att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0