Mamma på riktigt.

Hur vet du att du är småbarnsförälder? När du slutar bry dig om hur du ser ut.
Jag går här hemma med mjukisbyxor och munkjacka, helt osminkad. Det hade aldrig hänt annars. Igår var jag ute och gick i mjukisbyxor! Nästan sorgligt. En ny era.
Men jag har varit ordentligt klädd idag, ska ändå tilläggas. Var uppe jättetidigt, tränade en timme, och var helt klar med mig och Lillskrutten klockan 10, gick till Sickla, det är exakt 2267 steg från sickla galleria hem till mig. Jag ska köpa mig en stegräknare, för det var inget kul att räkna själv. Väl hemma igen blev det lite av ett antiklimax. Vad gör man nu då?

Så nu har jag tvättat tre maskiner tvätt och packat för sälen imorn. Det var på grund av tvätten (tack vare tvätten) som mina jeans åkte av och mjukisbyxorna på.

S är en såndär bebis som bajsar en gång i veckan. Han har bajsdag idag och jag hoppas hoppas hoppas verkligen att han bajsar, annars sätter han igång imorn i bilen. Eftersom han bajsar så sällan så kommer det så mycket att inte blöjan räcker till, jag är fortfarande inte van vid det så jag hamnar i någon typ av trans och bara nervositetsfnittrar när det händer.
Men vi har ett avtal, så det ska nog gå bra.
Fördelen med en bajs-en-gång-i-veckan-bebis är att man kan vara lugn sex dagar i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0