Hatar SMS biljett på tunnelbanan.

Man kan skicka SMS som biljett. Det kan man tycka vara bra vid första reaktionen. Men det är beprövat och sjag säger SKIT! Som dragandes på barnvagn så får man åka gratis buss och har haft bort skämsremsan så jag klev på saltsjöö-banan och skulle bege mig ut på äventyr i stan. (Luncha med mamma).
Jag skickar SMS, det dras typ massor med pengar från telefonräkningen nästa gång, och jag kliver på. Inte en enda kontrollant i närheten och jag svär lite, men kommer på att jag ska byta vid slussen så jag behöver SMS:et ändå. Eller hade behövt, om jag inte hade raderat det. Så jag kliver av banan, SMS:ar igen och det dras massor mer pengar från telefonräkningen och går fram till spärrarna. Inte en enda spärrvakt och grinden är öppen och jag bara passerar.
Då kanske ni undrar, varför inte vänta med att SMS:a tills jag ser vakten. Jo, för sist gjorde jag så och vakten kom medan svarsSMSet var på väg och jag fick mig en ordentlig utskällning och han tyckte i princip jag skulle ha böter. "Det ska vara gjort innan du kliver på..."

Men på tunnelbanan hörde jag ett roligt samtal. Det satt en väldigt gullig gammal tant med sin gubbe mitt emot ett yngre par:
_________________________________________________________________________

Gammal tant: -Är ni turister?

Ung tjej: Vrider på sig

Ung kille, vrider också, men ler åt tanten.

Gammal tant: - Ä R  N I  T U R I S T E R?

Ung kille: - Oh, sorry, yes, tourists...

Gammal tant ser nöjd ut, väntar ett par ögonblick och: -Jahaaa, vad tycker ni om Stockholm då? Är det inte vackert?

Ungt par: Vrider på sig, ser obekväma ut, flackar med blicken och ler.

Gammal tant: Ä R  D E T  I N T E  V A C K E R T H Ä R? Nu är ni förresten i gamla stan. Det här är en gammal stadsdel förstår ni.

Ungt par ler numer bara.

Gammal tant: - Ni svarar inte riktigt på frågan, trivs ni här i Stockholm?

Gammal man: -Jag tror de pratar såndär utrikiska...

Unga paret klev av på T-centralen, förmodligen för att de skulle av, eller så för att slippa tanten som kanske inte är lika gullig om man inte förstår vad hon pratar om.
__________________________________________________________________________

Igår skulle jag och André käka pizza och satt på uteserveringen på lokala pizzahaket. André går in och beställer och kommer tillbaks. Efter sjukt lång tid börjar jag undra om våra pizzor numer va kolbitar i ugnen och att de kollade på TV eller något. Efter ytterligare lite tid så säger André, lite sådär helt apropå:
"Men... Jag undrar om jag inte glömde beställa förresten..."
När jag hade skrattat ut honom så sa han att han hade beställt, men att de nog inte hörde, däremot hade de hört hans ölbeställning.

Kommentarer
Postat av: ann r

Den som väntar på nå´t gott väntar aldrig för länge, och den som får vänta kan ju alltid släcka törsten med en öl medan man väntar.

2008-07-16 @ 08:23:26
URL: http://annramberg.blogg.se/
Postat av: anna

ahahah vilken rolig tant!

2008-07-31 @ 14:59:58
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0