Lärt mig idag då?

Jo det ska jag dela med mig av.
Jag begav mig till apoteket för att köpa hostdämpande. (Apotektanten rättade mig lite fint när jag bad om hostmedicin, det heter nämligen hostdämpande om man inte har recept).
Jag bad då om hostdämpande, men inte Noskapin. Det är det enda hostdämpande de har. Hon bad mig komma tillbaks efter att ha varit hos doktorn för att få hostmedicin. Men... Inte går jag till doktorn för hosta? Nä, då får man sitta hemma och hosta istället.

Jag VET att det var något mer jag lärde mig idag, men det har jag dessvärre glömt. Jag har nämligen hostat ihjäl majoriteten av hjärncellerna och allt är apotekets fel för att de inte har fler hostdämpande. Jag bad om en huskur, men det fick hon tydligen inte berätta. Nä nä, hoppas att hon sover gott inatt. Tror ni apotekare snor receptbelagd medicin till sig själva vid sånna här tillfällen. Det är kanske det man skulle ha satsat på istället.

Kommentarer
Postat av: ann r

Tänk att man lär sej ngt nytt varje dag. Man blir mao klokare och klokare. Fast det är nog inte sant för med åren glömmer man också. Man blir alltså dummare och dummare med åren. Man lär sej en grej och glömmer två. Vänta.... vad menar jag med det??// ma

2008-08-01 @ 08:49:32
URL: http://annramberg.blogg.se/
Postat av: J

Kör på Quilla, det är ju dögott =)

2008-08-04 @ 14:35:38
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0