Tack Mlie!

Jag har hittat gnistan tack vare Mlie som skrivit om ett äventyr då hon blev efterlyst i hela landet. Jag kom och tänka på veckan efter Cypernsemestern typ -97. Jag blev såklart kär och väl hemkommen tycker jag att livet suger nere i Helsingborg och kommer inte på något att göra när vi (jag och Madde) sitter på "Zipp" och fikar, röker och spelar Backgammon. "Men vi drar till Gävle". (Jepp killen kom därifrån, 80 mil från Helsingborg). Hem, packa en rygga och drar med de pengar vi har, som förmodligen endast räcker till cigg och varsin macka. (En kyckling och en äggmacka, vi började dagen med kycklingmackan och när vi senare på dagen skulle äta äggmackan... Låt oss säga att äggmackor inte håller sig så bra i värme i flera timmar).

Vi tog nog bussen en bit så vi kom till en lite större väg och började lifta. Jag kommer inte ihåg hela resan riktigt, men några utstick: (Ej i ordning):
Vi åkte varsin bil från Halmstad till Göteborg för att de vi hittade på Eurostop i Halmstad hade två bilar. Vi sov hos en av männen med de två bilarna. (I hans barns sovrum, barnen sov tydligen hos ex-frugan). Han tog oss under sina vingar och vi gick på McDonalds på avenyn.
Vi blev tagna av polis för att vi liftade på en motorväg i Jönköping.
Vi blev omhändertagna av någon typ av lastbilsåkeri där de körde med sin lastbil bara för att köpa McDonalds till oss, medan vi lekte runt på bandet där alla kartonger åkte runt. Han som körde oss vidare därifrån kunde bara släppa av oss i Motala, där hade en "en av sina damer" han hälsar på när han är ute och kör.
Vi knackade lastbilsfönster mitt i natten i Örkelljunga och frågade folk om de skulle "norrut" och om vi fick följa med. Där fick vi ingen napp men så dök en man upp som hade kört från Tyskland med sin nya bil och ville ha någon som höll honom vaken.

Vi kom upp till Gävle, var där, upptäckte att det inte var så kul och liftade hem igen. Han som körde oss ner till STHLM blev då tagen av polisen, polisen såg oss, två tjejer som delade på passagerarsätet för det var fullt av bråte i baksätet. "Får man verkligen sitta sådär?" sa han. Killen som körde oss fick dryga böter.
Jag vet inte heller vad jag sa till mamma och pappa, men oavsett så funkade det, sanningen kom inte fram förrän långt senare. Tack GODE GUD för det, för jag hade fått utgångsförbud tills jag blir 32! Jag hade med andra ord suttit inlåst fortfarande!

Nästa inlägg handlar om när jag ensam i sydostasien på egen hand blir av med hela min packning... Eller när jag fick för mig att flytta till Dublin, ångrade ig efter tre veckor och skulle flytta till London istället, flyger till london och blir av med mitt bagage... Eller när jag var på språkresa -91 (Jepp, 11 år, vet inte hur mina föräldrar tänkte) och hamnade i polisförhör en hel natt för min knarkande värdfamilj. Det enda jag kunde på engelska var "aj vant to be a lojer wän aj grow up".
...back in the days...

Kommentarer
Postat av: J

Hoho underbart, jag älskar att läsa sånna här historier. Jag hade en väldans skyddad barndom (nåja) och lever genom sånt här! Mer mer mer =)

2008-07-02 @ 20:32:13
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Mli

Hahahah, det är UNDERBART! Jag blir så lycklig av att läsa sånt här. Och jag måste visa mamma så hon också blir lite lycklig så här i efterhand. Och så ska jag säga: Där ser du! Andra gör också sånt här! Dä va inte bara jaaaaag! Nu jädrar vill jag läsa om de andra mä!

2008-07-02 @ 22:17:08
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Lojers har korta semestrar ser jag.....



=)

2008-07-03 @ 00:21:28
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Mli

Haha, nä fy farao. Tycker du inte om White Russian skulle du inte gilla Rosita med mjölk. Det låter apäckligt..Bittert o jävligt. Nä, rom och cola skä de va! MUMS! Fast det är ju lite sanning i det där med döda smaklökar 8 öl senare. Och dött omdöme med;) Trevlig helg!

2008-07-03 @ 15:47:23
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Mli

Men Veronica! Vi måste nog träffas och dra ett party ihop någongång :D Rom & Cola för hela slanten och flänga historier från ungdomens glansdagar!

2008-07-03 @ 22:53:52
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0