Carbonara...

Idag är en såndär dag när jag inte orkar göra någonting alls. Knappt att jag orkar skriva, men jag ger inte upp så lätt. Jag skulle laga oss något lätt. Carbonara är lätt. Eller? Tydligen inte. Det var väldigt smaklöst, jag tittar ner på tallriken och inser att jag glömt baconen. Ridå.

Jag kollar fotboll och kom plötsligt ihåg när jag dömde min första match. (Jepp, jag har faktiskt domarkort). Jag var kanske 14 och skulle döma ett gäng flickor, typ 8 år. Lagen kommer in på planen i gula tröjor och vita shorts. Båda lagen. Jag hämtar västar till bortalaget varpå alla tjejer står och gråter och vill inte alls ha de där äckliga västarna på sig. Tränarna tycker att jag ska strunta i västarna och jag säger mest ja för att jag inte vill ha gråtandes barn i närheten av mig. Gråtandes barn i klunga gör mig nervös. När matchen väl har börjat inser jag vad jag har gett mig in på. Jag skulle ha stått på mig. Jag har inte en aning om vem som är i vilket lag. Vart ska jag vinka när bollen går utanför sidlinjen? Jag får tokchansa, jag menar oddsen är ändå 50-50. Istället slutar det med att två lag står och gråter och två tränare står i upplösningstillstånd och tycker att jag är världens sämsta domare.
Det är den enda matchen jag har dömt.

Nu ska jag heja fram Österrike lite. Dra mitt strå till stacken.

Kommentarer
Postat av: Mli

Haha, nä skit i pennan, får jag inge sudd så är det lika bra. Då kan jag ju lösa det om och om igen. I huvudet alltså:P



Hahahahaha,(har skrattat gott i 3 minuter minst) inge bacon? Det är SÅ skönt att läsa att det finns fler förvirrade hjärnor än jag därute..Det va en sån typisk mej-grej det där. Men du löste det väl med Ketchup? Det funkar ju till allt. Trevlig fotbollskväll på dig!

2008-06-12 @ 22:19:00
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: ma

Den var bra, sån är du. Pa o jag skulle bjuda Hasse å Annie för första gången på middag. Egenfiskad Gös stod på meny. Allt gick åt helvete, det slutade med att vi fick slänga firren.

2008-06-12 @ 22:25:35
Postat av: Mli

Tack tack, gratulationerna ska framföras:D

2008-06-13 @ 15:57:47
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Två veckor utan att släppa på tarmen. Det är riktigt bra. Riktigt bra. Måste varit en lättnad för både kropp och själ när du väl landade hemma och fick bli människa igen.



Den där matchen du dömde hade jag betalat pengar för att se. Jag ser framför mig ett flertal arga fotbollspappor. Hahah... 50/50 dömningar är ju klockrena. Äsch...jag tar vänster lag denna gång.

2008-06-13 @ 18:56:12
URL: http://kotteby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0