En till.

Jag är upprörd. Jag har suttit och druckit öl och blivit upprörd.
FRA. Inte så farligt i sig, men i det stora hela: IDIOTI! Jag blir rädd. Jag menar, de har såklart gjort samma sak redan innan FRA lagen trädde i kraft, men ändå. Vilka drabbas? Jo vi. Jag menar, inte ser ett mejl från en terrorist till en annan ut såhär:

"Jo, du tar gröna linjen till Farsta strand, tror att det är nummer 18. Så tar du med dig bomben och spränger precis när du är vid Globen. Klockan 19:03 passerar tåget globen. Då: Poff!"
Nä, de krypterar naturligtvis sina mejl. Men jag krypterar inte mina, så mina kan de läsa bäst fan de vill. Till vilken nytta då? Jag ska inte bomba något.

Dessutom, till det jag blev mest upprörd över: PKU.
När Sandro föddes skrev jag på något papper om att det är OK att de sparar Sandros DNA för forskning av sjukdomar. Klart att jag tycker att det låter bra. Nu har jag fått reda på att polisen har begärt att samköra deras register med PKU vid olika fall. (Ja, OLIKA, plural!) Detta innebär ju att det finns ett helt register med folks DNA från de som är födda från och med typ 1975 som POLISEN kan nyttja! Det har de banne mig ingen rätt till och jag har INTE godkänt detta. Innebär det att jag måste ta bort mig ur deras register och inte längre stödja forskningen?
Åhh, nu blir jag upprörd igen.

Kommentarer
Postat av: J

Håller me dig till 100%, speciellt med pku. Det är ett ännu större intrång i privatlivet än fra och rent ut sagt förjävligt...

2008-07-02 @ 12:36:48
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0