ICA-kortet.

Idag.
Idag har jag varit ute och gått för länge med flipflop så jag har fullt med blåsor under fötterna. Det är inte så skönt och det räcker inte med att bara byta skor. Men fötterna härdas, så det finns något positivt med det hela ändå.

Jag var på BVC idag och vi pratade om att barn kan sätta saker i halsen, bränna sig på kaffe som de har ut från kaffekoppen och att de kan drunkna i vattenpölar. Upplyftande? Dessutom berättades det att om barn tar tag i något som till exempel är jättevarmt, en spisplatta (Jag vet, de når inte upp, men säg en braskamin då...) så berättar inte deras hjärna för dem att de ska ta bort handen. Dumt va?

På väg hem vejade jag för glasbitar med vagnen. Hjälpte det? Punka. Det måste vara jag som gör något fel när jag kör. Som tur är har jag bildäckskum hemma fortfarande. Ut på balkongen och mecka.

Jag spärrade ju varenda kort jag kunde i förrgår oich idag i posten låg det ett kort och en kod. Spännande spännande. Jag slet upp kuvertet med kortet i först: ICA-kortet. VIlket hån!
Koden var till kreditkortet. Detta innebär att jag inte kan använda VISA-kortet förrän nästa vecka, för inte skickar de både kod och kort samma dag, och den här veckan behagade visst bara ha fyra arbetsdagar.

Jag satte över pengar på Andrés konto så jag har under tiden han jobbar. I förrgår när jag skulle iväg så bad jag honom om hans kort. Tyssstnad... Jag är inte betrodd! Jag fick hans lösa kontanter och ett mummel om att om jag tappar hans kort också så står vi helt utan. Jag känner mig som ett barn. Som nu har ont i fötterna och punka på vagnen.

Kommentarer
Postat av: J

Hmm du får välja på fotbollsminister och förbundskapten då =)



Tack snälla! Mina 'vänner' är av den bestämda åsikten att jag borde fortsätta och gör sig bästa för att se till att det händer, så lite beröm gör mer än du tror =)

Se det positivt, idag har du iaf inte rökt, right? haha

2008-06-04 @ 18:47:33
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: dÅris

Fy fan, att vara utan kort är förjävligt. Om jag hade haft pengar på mitt hade jag skickat det med Jet Pak omgående!



Hahaha, jag tror det är dåligt med svängrum därbakom. Men om man tar med sig någon/något att gosa med i mörkret så blir arbetsdagarna inte så klaustrofobiska eller långa. Och som du sa, lite svinn har ingen dött av;)

2008-06-04 @ 18:57:45
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: dÅris

äh, vafan, vi bygger väl ut förresten. Klart man ska ha en hängmatta på ett glidarjobb!

2008-06-04 @ 19:10:54
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Eva

Kan trösta dig med att jag är inte heller betrodd med att få låna sambons kort.. Pga av samma anledning att jag skulle slarva bort det.. och kanske shoppa upp pengarna oxå..



Kul att ni kom och hälsade på igår!!



Kram

2008-06-04 @ 20:05:08
URL: http://www.eva-andersson.blogspot.com/
Postat av: dÅris

Jaooo, du har såklart helt rätt! Några talanger är ju bättre än inga alls;)Snygg super man sig och när man supit sig snygg sjunger man ju hur bra som helst. Så varför klagar jag :D

2008-06-05 @ 10:18:02
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0