Blir så ledsen, det är kört.

Inter-Reggina 2-0. Det är bra, det är inte därför jag är ledsen. Inte heller för att Zlatan är tillbaks och var målskytt. Det är också bra.
Däremot är jag ledsen för att jag blev så himla medveten om att man aldrig blir något fotbollsproffs. Jag är helt enkelt för gammal. (Att jag är på tok för dålig tar jag inte med i beräkningen, nu handlar det om åldersnojja). Det behöver inte vara forboll, det kan vara friidrottsstjärna. Nepp, det finns ingen 28 årig (otränad) nybliven mamma som skräller med att hamna på prispallen i längdhopp. Eller skidor. Eller pingis. Det enda hopp jag har är curling och bowling och det känns inte så kul.
Nä, det är kört för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0