"Fira din vagina"

Våffeldagen. Det är inte längre en konstig sak att fira våfflor. Dessutom har min mamma rätt, som så många gånger annars, pannkakor har ju faktiskt 52 dagar om året. Varenda torsdag. Men det var absolut inte min poäng idag.
Min poäng idag är att 29 mars är det vaginadagen. Det här läste jag på "allt om stockholm":

"Muffverkstad, föreläsningar, workshops och en utställning med 100 avgjutna vaginor ? den 29 mars firas Vaginadagen 2008, även kallad V-Day, stort på Teater Pero. Vi ringde upp projektledaren Eva Smoczynski, informatör och genusvetare."......

...."Göra din egen muff", vad innebär det?
- Lena Mobrandt leder en workshop där kan man använda massor av olika material och pyssla ihop sin egen muff, vagina eller vad man nu vill kalla den?"

Hur sjukt är det?
Annars? Jodå, jag är trött idag.

Kommentarer
Postat av: André

Stor humor.

2008-03-27 @ 20:26:50
Postat av: Mamma

Otroligt!! Undrar hur Lena Mobrandt kom på idén

2008-03-28 @ 08:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0