MEN LÅTSAS DÅ FÖR FAN!

Kom att tänka på en rolig tant som jag träffade när jag skulle handla kläder åt skrutten för ett par veckor sen.
Jag står och tittar på kläder som hastigast då jag sällan har tålamod att leta mig rätt i djungeln av barnkläder då det kommer en äldre tant som bryter på tyska och frågar:
Tant:- Vad har bebisar för storlek? (tänk er Drottning Silvias brytning, det låter rätt kul)
Jag:- Ähh, beror nog på hur gammamlt barnet är men....
Tant som avbryter:- Han är sex månader
Jag:- Oj, han här är bara tre månader så jag vet inte hur stora de är då men det finns...
Tant som avbryter och höjer rösten:- MEN LÅTSAS ATT HAN ÄR TRE MÅNADER DÅ!
Jag lite ställd:- Jaa, då har han kanske 62? men det finns...
Tant som avbryter och är irriterad:- Om inte mammor vet storlekar på sina barn, vem ska då veta?
Jag för mig själv: Det finns skyltar där det står: X månader = Y i storlek. Men det sa jag inte högt, för jag vågade inte, hon var storväxt.

Jag vill göra om något hemma. Typ flytta till Los Angeles eller tapetsera om eller något. Jag har en del projekt som att göra om balkongen. Trätrallen som vi la dit i somras behandlades aldrig så de måste nog slipas ner och oljas på riktigt. (Jag oljade dem i somras, men vi hade ingen riktigt olja hemma, så jag oljade med rapsolja och tänkte olja som olja, vi får nog tänka om),
Mitt andra projekt är Lillgrabbens rum. Men båda dessa känns som tråkiga projekt i jämförelse med att flytta till LA. Hmmm, kanske ska göra mig en macka och kolla på TV istället.

Kommentarer
Postat av: joel

hahaha.. skön tant :)

och för övrigt, nej bert karlsson är inte en människa han är en muterad snigel ;)

2008-03-18 @ 15:47:36
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0