Som att sno godis från barn.

Idag har jag varit grabb. Eller mamma som gjorde grabbsysslor i alla fall.
Mötte mammagruppen enbart för att säga att jag inte kunde följa med ut, vagnens däck har numer verkligen gjort sitt. Helt platt. Så med lillfisen i sele och en tom vagn gick jag och köpte mig en ny slang till däcket. Bara det är grabbigt, men det kommer mer. De sa vilken slang jag skulle ha, så jag köpte den, 79:-, inte så farligt. Med medtagen skruvmejsel satte jag igång och bände upp ytterdäcket och slet ut slangen. Hur många grabbpoäng är jag uppe i nu? Men ventilerna såg inte likadana ut, så jag frågade en pappa som kom in och såg ut att ha bytt många cykeldäck i sina dar. Han sa att jag hade fel. Jag skulle ha slang med bildäcksventil och inte cykeldäcksventil.
Pysen börjar nu skrika och vill ha uppmärksamhet, jag har spridit ut mig över hela golvet med mjuklift, filt, kudde, barnvagn, däck och fan och hans moster och inser att jag kan omöjligt ta med mig allt och en skrikande unge, så jag lämnar allt (utom ungen som skriker på armen) och går in och byter slang. Så skiter han. Hooooa, mitt tålamod.
Men vi fixade alltihop. Däck bytt. Två av mammorna kom förbi för support och tog hand om fisen under tiden, sen bar det av till närmsta fik för byte, mat och en kaka till mig som tack för bra utfört arbete.

Igår var jag hos Ulrika och åt våfflor, supergott! A berättade att det var våffeldagen och jag tänkte att det skulle firas, sen kom jag på att det kanske var just därför vi skulle käka våfflor hos Ulrika Tänk att våfflorna fått en egen dag. Det kan jag tycka är lite orättvist mot många andra rätter, speciellt pannkakor. De kommer ju aldrig att få en egen dag på grund av att de är så lika våfflor.

Ha! Två killar hade klätt ut sig på halloween (?) och siktat en soft airgun mot ett par barn och tagit deras popcorn. Jag kan höra hur de boostar varandra efteråt.
Kille nummer 1: -Det där gjorde du bra, såg du hur rädda de vart?.
Kille nummer 2: -Eller hur, shit vad gott det ska bli med popcorn nu!

Undrar hur deras ryggrader ser ut.

Kommentarer
Postat av: joel

kan bara kontra med "MOAHAHAHAHA!

¨andra sidan fick ju du våfflor ;D

2008-03-26 @ 22:00:40
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Mamma

Pannkakor har torsdagar som sin dag. Skit i ärtsoppan som ingår i torsdagens meny om man nu inte gillar det gryniga bruna slasket. (smaksak)

2008-03-27 @ 09:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0