Allt ska gå så himla fort.

Jag brukar vilja ha fart runt omkring mig, jag vill att saker och ting ska gå fort och det har sina fördelar. Men inte bara. Det är inte alltid bra.
Köpenhamnhelgen är ett bra exempel. Hur kul är det att läsa all text på biljett och avtal och allt vad det nu kan vara? Inte speciellt, så då gör jag det inte helt enkelt.
Planet skulle gå 17:20 på fredagen. På vägen till Arlanda när klockan är halv fyra så tittar jag en gång till på biljetten och läser att planet landar i Köpenhamn 17:20. Planet lyfter 16:10. Bra Veronica, verkligen jättebra. En sak hade väl varit om det vara varit jag och A, men nu skulle vi checka in vår väska och sen springa till till specialbagaget för vagnen som vi inte hade någon plastpåse till (och hur smidig tror ni att vagnen är att springa med ihopfälld?). Vi fick ta oss till check in stället igen, be om påse, möblera om hela vagnen, in genom metalldetektorn som alltid piper och sen packa upp hela lillskitens skötväska. De skulle gå igenom burkmaten som var med och se att det inte var sprängämnen i. Allt detta med lillknorren hängandes i ett sele på min mage. (Jag ska inte klaga, A bar allt annat).

Men ni anar inte hur effektiv man blir när man väl har vant sig vid att man funkar såhär. Vi hann till och med ta en öl på Arlanda.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ha det bra! =)

2008-05-12 @ 16:09:50
URL: http://mydaytoday.blogg.se
Postat av: J

Haha då är vi två då, tidsmarginaler är helt underskattat =)

Sitt aldrig på en bro med mig i närheten. Fast dig skulle jag inte knuffa så du kan va rätt lugn.

2008-05-12 @ 16:19:51
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: J

Precis så känner jag oxå. Ena sekunden får jag inte fram ett ord, nästa ordbajsar jag och har skrivit 2000 ord i ett virrvarr som bara slutar precis där det började =/ Men vi ska ta oss igenom det här Veronica, vi ska! ;)

2008-05-12 @ 16:56:29
URL: http://kreftans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0