Bakfull och pank?

Nu har jag varit dålig på att skriva igen, jag vet, men kom igen. Det har varit superfint väder i helgen och inte tänker jag sitta inne och skriva då inte. Helgen har varit löjlig bra. Men det straffar sig tydligen.
Fredags satt jag och A och drack öl i solen, i Lördags var vi hemma hos A's föräldrar och sen i tantolunden med A's brorsa och hans tjej. Det var störtskönt och jättemycket folk. (Betydde dock lång kö till toan, men det kommer ju inte som någon överraskning i och för sig).
I Söndags var vi på konfirmation. Jag har inte förstått poängen med det och tycker faktiskt att det är lite läskigt. "Nu tillhör ni Jesus Kristus" sa prästen till konfirmanderna. Måste man tillhöra honom bara för att man tror på Gud? Rättelse: Vill ha presenter...
Som sagts tidigare, jag är inte någon av kyrkans anhängare. Men konfirmationen var väl trevlig annars, men hur får man en fem månaders bebis att sitta tyst i kyrkan i en och en halv timme? Dessutom har de inte direkt gjort kyrkbänkarna bekväma i kyrkan, det var väl det där med att man ska lida så mycket som möjligt antar jag.

Idag var jag och en annan mamma ute och gick. PUNKA PÅ VAGNEN! IGEN! Jag blir så trött. Så nu köpte jag sånt där skum man lagar bildäck med och tänkte testa. Jag menar, vad kan hända? För om jag har förstått det hela rätt så kan det inte bli punka på skummet sen och då kommer jag leva lyckligt i alla mina dagar. Det är det jag eftersträvar. Det var en kille på stadium som sa att man kunde göra så. Han sa att han hade lagat deras pirror med det och att det funkade. Jag vet att det bara är en temporär lösning egentligen, men ingen har sagt hur temporär. Allt är relativt. Nu ska jag skita ner mig. (laga däck).

Nu tänkte jag efter lite och kom på att jag väntar på A's kloka råd, annars kan det sluta hur som helst.

Då ska jag berätta något märkligt. Jag pratade med en banktjänsteman idag om vad man gör om man har fått pengar på kontot som man inte vet var de kommer ifrån. Kan man använda dem? Om det inte är mina och jag har använt dem, hur snabbt måste jag då betala tillbaka dem? Får jag ens använda dem om jag inte vet att de är mina. Hon svarade att man inte får använda dem medvetet... Vaddå? Om man super skallen i bitar, får man använda dem då?

Kommentarer
Postat av: J

Hahahaa självbedrägeri drabbar iaf ingen annan ;)
Nööh inte vara avundsjuk, det leder till ilska, ilska leder till våld, och vi vet alla varthän våld leder. Damn straight, till den mörka sidan! ^^

Ha en förbannat trevlig kväll du med! =)

2008-05-12 @ 19:41:58
URL: http://kreftans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0